søndag

Guldgrube for historienørder


Jeg er stødt på det, jeg vil kalde en veritabel guldgrube for lokalhistorie-nørder som jeg selv. På hjemmesiden Grandts ligger ubegribelige mængder gamle fotos, landkort og information om Amager gennem tiderne. Selvom webdesignet måske ikke er det allermest overskuelige og moderne, kan man bruge laaang tid på at kigge på billeder af hood'et som det tog sig ud for 10, 20, 30 og 100 år siden. Billedet ovenfor er lånt fra hjemmesiden, og er fra starten af 1960erne. Det er taget fra hjørnet af Holmbladsgade og set ind mod byen ad Amagerbrogade.

God søndag og god fornøjelse!

/Vibeke

5 kommentarer:

louise sagde ...

har lige talt om sporvogne og ham den gale Urban Hansen, der fik deres afskaffelse gennemført, og i øvrigt forsøgte at anlægge en 6-spors motervej langs søerne! Men sejt navn...

Dennis sagde ...

Jeg kan godt lide nødvendigheden af at lave et skilt med teksten "kunstige TÆNDER" som i venstre side af billedet... det var tider!

Thomas Tiedje sagde ...

Der er tillige mange billeder at finde på Københavns Museums nye brugerdrevne site http://vaeggen.copenhagen.dk/. Og må jeg så i øvrigt anbefale at links i artikler får en anden farve end teksten - det er jo først når musen køres over 'Grandts', man finder ud, at der rent faktisk linkes til den side.

louise sagde ...

tak for tip, og ja, vi har en meget fri linkfarve-politik, men nogle farver dem!

louise sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.