søndag

Solskin på øen



Når solen rigtig skinner, er der intet bedre sted end Amager (og det lader til at være noget alle Amager am see-skribenter ved) -og selvom København har fået flere nye strande, så kan man alligevel mærke resten af byen trække mod Amager Strand. Så det gjorde jeg også. Høj sol, blå himmel og kølige bølger. Jeg bliver nogle gange overrasket over hvor gode danskerne er til at gå på stranden - måske fordi jeg ikke selv er særligt god til det! Overhovedet! Efter 10 min på stranden trak jeg derfor mod mit yndlings-amager-sommer-sted: den gamle del af Sundby kirkegård (som egentlig er flot på alle tider af året). Fra stranden er det en hyggelig gåtur gennem et af Amagers mange hyggelige villakvarterer hvor freden sænker sig og så ind i kirkegårdens kølige, grønne mørke. Man skal dog ikke glemme at Amager har sin egen strandbar med mad, kaffe og musik, som jeg glæder mig til at besøge!

/Mette




3 kommentarer:

whitney sagde ...

this looks like such a wonderful place.

Emily Salomon sagde ...

elsker elsker elsker den kirkegård!

Katrine Ny sagde ...

Hurra for både strandparken og Sundby kirkegård! Begge yndede udflugtssteder for os også... :)
Faktisk havde jeg forberedt et indlæg om selvsamme kirkegård til bloggen her for nogle uger siden, da jeg stadig vraltede rundt med stor mave. Men af mystiske årsager forsvandt alle mine billeder fra denne dag på hukommelseskortet! :(
Så er glad for at se, at du nu er kommet mig i forkøbet. For ja, den kirkegård fortjener virkelig lidt hype. Så smuk, så smuk!