fredag

"Broen var oppe"



En gang imellem bliver jeg mindet om, at jeg er øbo - som regel når jeg er på vej over Langebro i flyvende fart på cyklen. Pludselig ringer klokken, bommen sænkes, og så er der ikke andet at gøre end at stige af cyklen, acceptere forsinkelsen og nyde udsigten. Stemningen skifter straks - bilerne og busserne slukker motorene, cyklisterne glemmer deres travlhed og der bliver underligt stille. Jeg elsker disse påtvungne afbræk i hverdagen. Og så kan man jo glæde sig over, at "broen var oppe" altid er en valid undskyldning når man bor på Amager.

/Vibeke

2 kommentarer:

mette/ungt blod sagde ...

elsker når broen er oppe! Det sker altid når man skal på arbejde -har faktisk brugt undskyldningen et par gange

SuperPolle sagde ...

Og så kan det være decideret beroligende at vide, at hvis tingene går helt ad h...... til i Danmark, kan vi med fire-fem strategiske vejspærringer - eller mere radikalt brosprængninger - løsrive os.
Det tænker jeg tit på, når jeg holder og venter på broen ;-)