onsdag

CPH X/Amagerarkitektur

Foto: PLOT = JDS+BIG

Foto: 3xN - Adam Mørk

Foto: Kontraframe.dk



Jeg har hele sommeren haft lyst/været for doven til at tage med på en af de mange guidede cykelture, som CPH X hvert år arrangerer ganske GRATIS (ikke mange ting er gratis her i livet), men nu er det for sent!

Jeg er derfor fuld af lykke, nu hvor det er gået op for mig, at de også har lavet cykelture som podcasts. Det er alligevel for koldt, smattet, mørkt og ensomt at sidde og drikke øl i Kongens have, så det giver god mening at gemme sine cykelture til efteråret.

De 5 cykelture kan downloades her, hvor du også finder en kort beskrivelse af turen og et kort over ruten. Ruten på Amager handler om de forandringer, der er sket på øen, i Ørestaden handler det om fremtiden, og endelig kan du opdage den cykelmæssige sammenhæng mellem Islands brygge og Frederiksberg. Cykelturene fører dig bl.a. forbi VM husene, Ferring og Ørestad gymnasium, som du kan se ovenfor.

Alternativt kan du tage på en Podwalk, der er emneinddelt og bl.a. dækker Havnen, Metroen og Ørestad Nord.

til slut skal det også nævnes, at A-huset på Islands brygge (lige efter Bryggebroen og Gemini Residence) har vundet prisen som et af de 6 bedste byggerier i København. Jeg ønsker mig den udsigt til jul - og at nogen tacker bygningen overfor min!

God tur og glædeligt efterår

/Louise

2 kommentarer:

cara sagde ...

that first building is crazy!

Louise sagde ...

yes, I like it a lot! But, as a friend of mine pointed out, the photo is clearly taken by the architectural firm who built it - I have seen it many times, but it never looked like this!